فروشگاه استیم شب گذشته برای ساعاتی دچار مشکل شد

فروشگاه استیم شب گذشته برای ساعاتی دچار مشکل شد

0 3407

همزمان با فرا رسیدن سال نوی میلادی، فروشگاه استیم تخفیف های گسترده ای روی بازی ها ارائه می دهد و کاربران این سرویس می توانند با قیمتی بسیار اندک، مجموعه بازی های خود را گسترش دهند. هجوم گسترده کاربران در این بازه زمانی، هر ساله سبب مشکلات فراوانی شده و نگرانی هایی را بر می انگیزد.

شب گذشته، برای چند ساعت، سرویس مرتبا از دسترس کاربران خارج می شد و سپس به حالت عادی باز می گشت اما بعد از یکی-دو ساعت، زبان فروشگاه از انگلیسی به روسی و چند زبان دیگر تغییر یافت. باور بر این بود که استیم زیر فشار حمله هکرها به زانو در آمده. چند دقیقه بعد نیز فروشگاه برای مدتی کاملا از دسترس خارج شد.

پیش از داون شدن کامل سایت، کاربران با مراجعه به صفحه شخصی دیگر یوزرها می توانستند اطلاعات شخصی شان را هم ببینند. ایمیل مورد استفاده، میزان پول موجود در اکانت و تاریخ خرید بازی ها همه قابل مشاهده بودند.

استفاده از استیم گارد و تضمین مخصوص اپلیکیشن موبایل استیم که فاکتورهای مهمی برای جلوگیری از به سرقت رفتن اکانت توسط هکرها هستند هم در این میان هیچ نقشی نداشتند. در همین گیر و دار، والو در توییتر Steam Database نوشت که این مسئله به دلیل کَش کردن بوده و استیم توسط هکرها آسیب پذیر نشده است.

با این حال، اگرچه اطلاعات شخصی در معرض دید بوده اند اما هیچ خطری برای حساب های کاربری ایجاد نشده است و دیگران صرفا صفحه کَش شده ای از اطلاعات حساب را می توانستند مشاهده کنند. والو در بیانیه ای رسمی به گیم اسپات گفت که مشکل برطرف شده و هیچ اقدامی نظیر تعویض رمز عبور یا حذف کارت های بانکی از حساب استیم لازم نیست و همه چیز در امنیت کامل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید