همه چیز درباره‌ی تعمیر ماشین لباسشویی

همه چیز درباره‌ی تعمیر ماشین لباسشویی

0 1704

شما و اعضای خانواده‌تان برای تمیزی لباس‌ها به ماشین لباسشویی نیاز دارید تا بتوانید برای هفته‌ی آینده آماده‌باشید، بنابراین مهم است که ماشین لباس‌شویی‌تان کاملاً مجهز باشد، وگرنه باید لباس‌ها را  با دست بشویید و همه می‌دانیم که شستن یک عالمه لباس زمان‌بر است. ازآنجایی‌که ماشین لباسشویی از وسایل پرمصرف خانه است اگر هرچند وقت یک‌بار آن را تعمیر نکنید با مشکل روبرو می‌شوید. در اینجا چهار مشکل رایج ماشین لباسشویی را به همراه راه‌حل ارائه می‌دهیم تا زمان شستشوی لباس‌هایتان را سرعت بخشید. احتیاط: همیشه قبل از تعمیر ماشین لباسشویی آن را از پریز بکشید.

ماشین لباسشویی نمی‌چرخد

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که بار ماشین کم است یا چند تا لباس درون آن ریخته‌اید. از انجام این کار خودداری کنید. اکثر ماشین لباس‌شویی‌ها دارای سنسور تعادل هستند که اگر بار ماشین کم باشد یا چند عدد لباس را برای شستشو درون آن بریزید این سنسورها می‌توانند خطر احتمالی را تشخیص دهند و درنتیجه ماشین لباسشویی نامتوازن می‌چرخد و باعث لرزش بسیار زیاد می‌شود. بار اضافی نیز به همین صورت است. ریختن بار زیاد در ماشین باعث سنگینی زیاد آن و مانع چرخش ماشین می‌شود. راه‌حل: از ریختن تعداد زیاد یا تعداد بسیار کم لباس درون ماشین لباسشویی خودداری کنید. ماشین را به‌اندازهٔ ظرفیت آن پرکنید. همان‌طور که گفته‌اند: تعادل کلید زندگی بدون استرس است.

ماشین لباسشویی صدای زیادی می‌دهد

ممکن است چیزی مانند سکه (همیشه فراموش می‌کنیم قبل از ریختن لباس‌ها درون ماشین جیب‌هایماان را خالی کنیم) یا دکمه درون درام گیرکرده باشد. وقتی ماشین تق‌تق صدا می‌دهد سوراخ هیتر یا شلنگ خروجی آب را بررسی کنید.

سروصدا براثر شل شدن یاتاقان نیز ایجاد می‌شود. اگر دارم را با دست بچرخانید و صدا دهد احتمالاً یاتاقان‌ها نیاز به تعویض دارد.

علت دیگر سروصدای ماشین گیرکردن شیء در پمپ زهکش است. راه‌حل: فیلتر را ازنظر وجودشی بررسی کنید. اگر درون آن چیزی گیرکرده است آن را خارج کنید. با این کار مشکل سروصدای ماشین برطرف می‌شود.

ماشین لباسشویی بوی بدی می‌دهد

ممکن است زمانی که درب ماشین را باز می‌کنید بوی بدی استشمام کنید. نگران نباشید، این مشکلی رایج است و علت آن استفاده از پاک‌کننده‌ها با آب سرد است. وقتی لباس‌ها را با آب سرد می‌شویید، باکتری‌ها درون ماشین شروع به رشد می‌کنند و باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. راه‌حل: ماشین لباس‌شویی‌تان را بدون بار با  آب گرم و یک‌چهارم  پیمانه سرکه روشن کنید.

درب ماشین باز نمی‌شود

اگر درب ماشین لباس‌شویی‌تان گیرکرده و باز نمی‌شود ممکن است مشکل از مکانیسم قفل درب باشد. راه‌حل: ماشین را از برق بکشید و از محل خارج کنید. درپوش را بردارید تا به قفل دسترسی پیدا کنید. قفل را به‌آرامی به عقب بکشید تا درب باز شود.

اگر لباس‌ها را برای شستشو درون ماشین انداخته‌اید و درون آن آب است درب قفل می‌شود. اگر شستشو به پایان رسیده است و درب باز نمی‌شود مراحل بالا را تکرار کنید.

اگر مشکل ماشین لباسشویی‌تان حل نشد با خدمات تعمیر لوازم‌خانگی تماس بگیرید تا به شما در تعمیر آن کمک کنیم. با کمک ما می‌توانید چندین دلار صرفه‌جویی کنید و در مدت‌زمان کوتاهی آن را تعمیر و راه‌اندازی کنید.

بیشتر بدانید:

طریقه‌ی تراز کردن ماشین لباسشویی

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال‌جی

معانی اعلایم روی ماشین لباسشویی باکنشت

بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید