با فروش ماشین همراه مکانیک از ۳ اشتباه به دور باشید

با فروش ماشین همراه مکانیک از ۳ اشتباه به دور باشید

0 1877

این روزها نوسان‌های زیاد قیمت ماشین و عدم شفافیت بازار ماشین بر اثر گران شدن نرخ ارز و تورم این بازار را تبدیل به مکانی کرده است که خریدوفروش در آن می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد و سرمایه خریداران و فروشندگان را به خطر بیاندازد. علاوه بر این موارد پیشرفت روزافزون ترفندهای شیادان و به دست آوردن روش های جدید کلاهبرداری باعث شده است تا ریسک مالکان ماشین به شدت افزایش یابد. در این شرایط در بسیاری از موارد کلاهبرداران در قالب خریدار ‌چنان حرفه‌ای رفتار کرده و از ترفندهای ویژه استفاده می کنند که مالکان ماشین به‌راحتی به دام شان افتاده و عملاً دستشان نیز به جایی بند نیست. در ادامه به ۳ اشتباه بسیار رایج در فروش ماشین می‌پردازیم که می‌تواند سرمایه خرید ماشینی شما را به باد دهد.

11111

۱) عدم کارشناسی ماشین پیش از فروش

در پاسخ به این سوال که مگر فروشنده ماشین هم نیاز به کارشناسی دارد؟ باید گفت که البته درست است که فروشنده به تمامی مشخصات ماشین خود آگاه است و معمولاً کارشناسی برای آگاهی بیشتر خریدار از شرایط ماشین انجام می‌شود؛ اما در فروش نیز داشتن نظر و قیمت کارشناسی باعث می‌شود تا مالک ماشین در شرایطی نیافتد که بر اثر قیمت پیشنهادی بالا امکان فروش ماشینی خود را ندارد و یا بر اثر قیمت پایین دچار ضرر و زیان می‌شود. در مورد ارزیابی قیمت ماشین دقت داشته باشید که قیمت‌های اعلام‌شده در آگهی‌های وب‌سایت‌های فروش و یا مظنه ماشین های مشابه در نمایشگاه های ماشین مرجع مناسبی برای تعیین قیمت‌ماشین شما نخواهند بود، چرا که ممکن است تمامی مشخصات ماشین به طور کامل و یا صحیح ذکر نشده باشد.

۲) نمایشگاه ماشین راهکار فروشی قدیمی

اعتماد به نمایشگاه داران ماشین و دلالان و به امانت گذاشتن ماشین یکی از روش‌هایی است که از  قدیم برای فروش ماشین استفاده شده است. در این روش شما خود را به تعداد محدودی خریدار خاص محدود خواهید کرد. علاوه بر آن در برخی موارد صاحبان نمایشگاه برای کسب سود بیشتر قیمت‌های متفاوت به خریدار و فروشنده اعلام می کنند.

۳) سپردن ماشین به پارکینگ دوقبضه

ویژگی پارکینگ دوقبضه ماشین یعنی تحویل ماشین تنها با ارائه قبض‌های دوتایی که به خریدار و فروشنده تحویل داده شده است به تازگی دستاویزی شده تا خریداران کلاهبردار علیرغم مطلع بودن از تمامی مسائل ماشین آن را در قولنامه قید نکرده و در روز تحویل ماشین با ارائه نظریه کارشناسی ادعای خسارت فسخ و درخواست کاهش قیمت ماشین را داشته باشند. در این شرایط مالک ماشین بایستی ادعای خسارت خریدار را بپذیرد و یا مسیر طولانی حکم قانون را در پیش بگیرد.

با وجود تمامی این مسایل و مشکلات و ریسک‌های پیش رو، خریدوفروش ماشین یکی از فعالیت‌هایی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اما آیا راهکاری برای کاهش ریسک و راحت تر کردن فروش برای فروشندگان ماشین وجود دارد؟

222222

فروش ماشین همراه مکانیک

فروش ماشین سفارشی راهکاری مناسب و بی دردسر است که برای مالکان ماشین ارائه شده است. در فروش سفارشی شما می‌توانید به جای دردسرها ریسک‌های مختلف ناشی از روبرو شدن با خریداران، اتلاف زمان برای بازدید از ماشین و تنظیم قولنامه به صورت غیرحرفه‌ای، تنها با یک تماس با نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک و یا ثبت درخواست بر روی وب‌سایت این شرکت فروش ماشینی خود را انجام دهید.

نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه ماشینهای کارشناسی شده کشور دارای سابقه بیش از ۷۰ هزار خرید و فروش موفق ماشین است. کارشناسان حرفه‌ای همراه مکانیک می‌توانند به راحتی موارد کلاهبرداری را تشخیص داده و شما را همراهی کنند تا ریسک خود را به حداقل ممکن برسانید.

برای فروش سفارشی پس از ثبت درخواست فروش ماشین بر روی وب‌سایت همراه مکانیک :

  • توسط کارشناسان این شرکت با شما تماس گرفته می‌شود.
  • در مرحله دوم ماشینی شما کارشناسی و تعیین قیمت می‌گردد.
  • پس از کارشناسی مشاور اختصاصی تعیین‌شده برای ماشینی شما اقدام به وارد نمودن ماشینی‌تان در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک خواهد نمود.
  • می‌توانید از مشاور خود در بازه‌های زمانی مشخص گزارش پیشرفت روند فروش را دریافت نمایید.
  • در زمان فروش نیز کارشناسان حقوقی همراه مکانیک شما را برای تنظیم قولنامه همراهی خواهند کرد.

همین الان وقت خود را تلف نکنید، وارد صفحه فروش ماشین همراه مکانیک شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا مشاوران همراه مکانیک در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مطالب مشابه

بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید